Сексуалните обичаи в обредния календар на българите

30 декември 2012

Дългогодишните ми етнографски проучвания ме сблъскаха с неочаквано за самия мен откритие – в българския обреден календар има десетки празници и ритуали, свързани с многообразието на българския полов живот и самобитните ни фолклорни сексуални практики.
Години наред казионната етнография лицемерно е премълчавала тези ритуали, считайки ги за “нецензурни” и “упадъчни”.
Но днес, когато глобализационният нож е опрял до кокал в народната снага, ние сме длъжни да захвърлим фалшивия свян и гордо да разкажем на света за нашите стародавни сексуално-битови обреди.

Спасовден
В Добруджанския край на този ден се извършва ритуалът “обръщеник”. Женихът обръща невестата си с гръб, запрята полите й и внезапно я обладава анално с думите “Те ти, булка, Спасовден!” Поверието гласи, че ако невестата пищи много, годината ще е плодородна.

Пичкинден
Празник, познат в някои краища на Северозападна България.
Невестите стават преди изгрев слънце, наскубват вълна от интимните си части, разчепкват я на дарак, и я варят в бакърено котле.
Докато я варят, наричат:
“Вълна, вълна, вълничица,
що си расла край пичица,
втасай вълно във котлето
да развеселиш путето!”

Ако вълната в котлето кипне, невестата ще се радва на бурен полов живот през цялата година.

Видовден
На 40-ият ден след сватбата идва “Видовден” – денят, в който женихът има право да види половия орган на невестата си.
(До този ден сексуалните актове се осъществяват само на тъмно.)
За целта невестата става преди изгрев, вчесва интимното си окосмяване и го закичва със стръкове чемшир, червен конец с нанизани на него червени чушки, стар чесън, сушени сливи и златни пендари.
Женихът говее (или го вее) и гледа невестините “чемшир порти”, без да пипа.

Малък Уйовец
В срядата преди Силвестровден ергените се сбират в полунощ и отиват на реката, където накисват половите си органи и пеят:
“Расти куре, да пораснеш
вдигни снага до небето,
до небето, до звездите,
да развеселиш момите”

След накисването в реката всеки ерген “ашладисва” органа си с калем от черковния орех и го благославя “голям да порасне”.

Мъдни вечер
В навечерието на Коледа цялото семейство се сбира край трапезата. В огнището гори мъдник – питка, в която са замесени тестисите на току-що закланото прасе – символ на здраве и берекет.
Най-старата жена в дома омесва бахур, разчупва го и го раздава на момите с благословията: “Цела година да ядете големия бахур!”
Момите слагат бахура под възглавницата си и преди да заспят скритом мастурбират, за да сънуват чий бахур ще ядат тая година.

Нестанарство
Странджански обряд, подобен на нестинарството. Изпълнява се от възрастни мъже, наречени “нестанари”, защото вече не им става. Нестанарите палят огън от меки дърва – символ на загубената мъжественост и играят хоро, докато дървата догорят. След това изуват потурите си и заравят члена си в жаравата, вследствие на което изпадат в транс.

Гонене на бубата
Традиционен граовски обичай, свързан с магически действия и практики, прогонващи половите паразити, т.нар. “момини гадини”, (в Трънско ги наричат “полазници”).
Обрядът се извършва, като жените кадят интимните си части с тамян, след което ги заливат с отвара от ланска дюля, син камък и мисирски курешки. Докато се полива, се нарича:
“Беж, бубо, беж!
Пичка не поглеж!
Аман от сърбеж!”

Хуркинден
В деня на лятното слънцестоене бабите сбират младите невести и им показват как да “вдяват хурката”, ако женихът им е заминал на гурбет. Преди “вдяването” хурката се намазва с петмез. (Според някои етнографи от този ритуал е произлязъл изразът “на баба ти хурката”).
В Родопите този обряд е известен като ЧЕСАНИЦА и се изпълнява малко по-различно. Вместо да вдяват хурка, невестите нижат броеници от нахут и чешат с тях половите си органи, докато стигнат до оргазъм.

Душипилец (Рахатник)
В този ритуал участват най-младите ергени на селото. Пали се голям огън, ергените сядат около него, изуват потурите си и започват да “душат пилето, дорде изплюе семето”. Който се справи най-бързо, бива наречен Рахатник. Другите ергени му поливат да се измие и го даряват на дясното рамо с кърпа и чорапи.

Роговица (Кучкинден)
Народен празник на измамения съпруг. Омъжените жени закичват косите си със здравец и тръгват да обикалят домовете, в които има “кучка”, демек жена с леко поведение. Посреща ги съпругът й, наричан “Рогльо”. Жените го даряват с кравайчета, които да закачи на “рогата си”, злорадстват и пеят:
“Ставай Рогльо, дърт лешпер,
носим ти добър хабер:
Твойта булка от зарана
трижди вече е ебана.”

Курваруване
Участниците в този обичай са само мъже-овчари. Води ги най-старият курвар, наречен още станеник, защото винаги му става.
В нощта срещу Гергьовден те обикалят домовете, носят геги – символ на мъжкото начало, и пеят обредни песни с различни мотиви, според лицето, на което се изпълняват. Ако домакинята е мома, се пее:
“Тебе моме ти прилега
Да подфанеш нашта гега
Леле, как сме загорели
Да ти видим кълки бели!”
Ако домакинята е невеста, се пее:
“Ой те, гиздава невесто!
Мъж ти те оножда често.
Мигар йощ не си разбрала,
Как се свири на кавала?”

Случва се и домакинът да е хомосексуалист. Тогава се пее следното:
“Домачине гъзовити!
Дупедавецо честити!
Дойдоха ти добри гости,
Никой нема да ти прости.
Яла бърже във егрека,
Да ти пръснеме геврека!”

Първомесеница
В първата неделя след Петковден невестата маже гърдите си с отвара от омайниче и бабина душица и ляга гола в нощвите. Женихът кляка край нощвите и цяла нощ меси гърдите й за берекет и ги благославя “да втасат като бухлати козунаци”

Курни Заговезни
През пости оралната любов е забранена, понеже не бива да се слага в уста никакво месо.
Затова в неделята преди началото на постите се изпълнява обрядът “хамкане”. Най-младият жених в семейството стъпва в средата на трапезата и започва да върти половия си орган, а жените се опитват да го уловят с уста.

автор: Иво Сиромахов


Още смехорийки



Коментари

  1. Матко Дестанович каза:

    Българската православна църква почита днес празника Неделя Сиропустна, наричана от народа Сирни Заговезни. А знаете ли защо се нарича Сирни Заговезни?
    Не. Не знаете, защото повечето от вас са синове и дъщери на родители кенефи, които освен да си бъркат по дупките и да гният за нищо друго не стават.

    Празникът се отбелязва 7 седмици преди Великден и поставя началото на една от най-съкровените народни традиции – родителите да го поставят на синове, дъщери и внуци.

    На Сирни Заговезни по-млади си обували вълнени гащи и слагали големи черни бомбета, а в наши дни и противогази. Така те отивали при по-старите и започвали да ги лижат докато от съсухрените им генитали не започнели да окапват късове жълтеникаво сирене с остър ужасяващ аромат. Старите започвали да мучат като животни и да пикаят върху сиренето, докато по-младите се мажели с него и го ядели – откъдето и името Сирни Заговезни.

    От стари времена сиренето е сред великите символи на човешкия морал и благородство.
    Затова на този ден Църквата призовава вярващите да миришат мъртви плъхове и да се съвкупяват натрапчиво в присъствието на поп или слепец.

    Вечерта на Сирни заговезни празничната трапеза според обичая включва баница със сирене и урина, риба със сирене, сурови яйца, халва с орехи и сирене и питка с паричка и фекалии от вълци, която насилствено се навира в анусите на децата от семейството.
    С тези храни се заговява, оттам идва и името на празника (от говея – държа се като животно, възбуждам се и изнасилвам).

    В седмицата до Сирни Заговезни вярващите трябва да се настроят на УКВ.
    През тази седмица след литургия в църквата се раздава Мирене – миро с урина и сирене от 18 век, изтекло от члена на Папа Шираз Швацнихт Втори, който бил хермафродит с глава на кон, тяло на червейм и анус на маймуна.

    Сирни заговезни водят своето начало от времето на Исус. Един ден, докато вървял из пустинята божият син видял гладно сакато момче, което умирало от жажда. Исус се тихо се приближил до него и започнал да унанира натрапчиво. После извадил комат хляб, обърсал немития си с години член и подал хляба на момчето. В този миг то ослепяло и от ануса му започнали да излизат лешояди и помияри. Момчето се изпуснало, а Исус се усмихнал и го погалил с ръка по главата.
    – Мръсен кенеф! Сакат кенеф! Не зяпай! Лапай! – смеел се Исус, дърпал носа на момчето, докато набутвал еврейския си член в гърлото му. След това запял и се облекчил 17 пъти в стомаха му през дупка, която издълбал с малко джобно ножче, на което ясно се откроявал надпис „За родину, за Сталину!“. Към 6 следобяд, Исус се поел по пътя си. Точно преди да потегли превърнал забил мотика в скрутома на момчето и го превърнал в дърво, от което след много години извратеният татко Джепето издялал първата секс кукла – Пинокио. В нащи дни Пинокио е известен по-скоро под псевдонима Майкъл Джексън – поп-икона както за възрастни, така и за деца.

    Сирни заговезни често са съпътствани от тежки земетресения, чума, весели танци и кукерски обредни изнасилвания на зайци, ярета и слепи.

    През 1978, празникът се превръща в символ на Асамблея на мира, а през 1997 си купих кутии от Циклон Б, от едно нео наци в Германия. През 1999 си купих Плейстейшън, а през 2005 едни чакали изнасилиха Георги Христов на плажа в Созопол, докато аз и Исус играехме Сварка с група наивни поляци.

    Весели празници, а иначе кво… ще се гърчите се до 2010, годината в която правим контакт… Иначе при мен нищо ново, добре съм, на море съм и гледам да си почивам повечко така… Като се върна в България ще ви пиша пак!

    И да! Прощавам ви, но то е все тая – няма надежда за вас!

    Айде, до скоро!

    Матко Дестанович :wall :wall :wall :wall :wall :wall



Драсни коментарче по темата


   


:bye: 
:good: 
:negative: 
:scratch: 
:wacko: 
:yahoo: 
B-) 
:heart: 
:rose: 
:-) 
:whistle: 
:yes: 
:cry: 
:mail: 
:-( 
:unsure: 
;-)